IZVIĐAČI SU...

INTERETNIČKI ZIMSKI KAMP "MRAKOVICA 2014."

Interetnički zimski kamp Mrakovica 2014.

Mrakovica - 1. dan
Svečano otvoren „Interetnički zimski kamp Mrakovica“ i počela posljednja faza projekta „Stvaramo bolji svijet“

Kozara je opet zasjala bojama izviđača !
Ponedjeljak je osvanuo i sa velikim nestrpljenjem smo dočekali da se ponovo sretnemo sa prijateljima koje smo upoznali družeći se na ljetovanjima i zimovanjima, na Boračkom jezeru i Kozari. Neki su stigli dan prije, dok su naši prijatelji iz Zenice se zaputili prema Mrakovici rano ujutro. Sunce i nebo bez trunke oblaka je dočekalo naše razdragane prijatelje iz Zenice, Prijedora, Tešnja, Brčkog, Bijeljine, Širokog Brijega, Mostara, Subotice i Bajine Bašte. Uz eksplozije emocija nakon ponovnog susreta, naši mali avanturisti su se rasporedili po sobama i raspremili svoje stvari. Nakon toga im se na 1. Ovogodišnjem zboru obratio i načelnik zimovanja, Saša Bašić, koji ih je upoznao o pravilima boravka i zadacima jedinica.
Oko 13:00 sati dragi gosti su nam se pridružili svečanoj manifestaciji otvaranja interetničkog zimskog kampa. Važno je napomenuti to, da su nam današnji dan, svojim prisustvom uveličali premijer Zeničko-Dobojskog kantona, gospodin Munib Huseinagić, koji je istakao da se ovdašnje vlasti moraju početi zalagati za ovakav vid edukacije i druženja, a potpredsjednik Federacije BiH, gospodin Svetozar Pudarić, nije duljio,zaželio je mnogo igre i iskustava našim učesnicima, Prisutnima se obratila Ministrica uprava i lokalne samouprave Republike Srpske, gospođica Lejla Rešić, svečano otvorila interetnički kamp. Svojim obraćanjem, predsjednik Saveza izviđača općine Zenica gospodin Edin Šarić i starješina Odreda izviđača "Dr. Mladen Stojanović" Ernest Badnjević, su naglasili bitnost ovakvih kampova za naše društvo, te iskazali želju za daljim organizovanjem ovakvih druženja.
Manifestaciju su obilježile pjesme i divna recitacija male predvodnice Šejle Ganić o njenim avanturama sa izviđačima. Nakon otvorenja, na zadovoljstvo mnogih, smo se uputili ka restoranu Bijela Voda, gdje smo ručali. Napunili smo baterije kratkim, ali dovoljnim odmorom....

Mrakovica - 2. dan
Avanturistička misija – istražujemo nacionalni park Kozara
Pravili smo maketu našeg prijateljstva

Svježi, čili i odmorni, nakon jutarnje gimnastike i doručka, prva aktivnost je bila avanturistički izlet gdje smo istražili prirodne blagodati ljepotice na kojoj se nalazimo. Kozara je nacionalni park koji obiluje mnoštvom zanimljivih stvari, pa nam je prvo odredište bilo sportski centar Benkovac koji je prije bio izviđački kamp na kojem su odrastale generacije prijedorskih izviđača. Nedaleko se nalazi i prelijepi vidikovac Jankovićev kamen, a naziv je dobio po zaseoku u kojem je živjela porodica Janković. Pogled na Prijedor od kojeg zastaje dah je bio zaista divno iznenađenje za naše skaute. Uređenim šumskim putem smo nastavili našu avanturu i laganim hodom uz zezanje i šalu naših vodnika i moderatora smo se vratili na Mrakovicu. Pomalo umorni jedva smo čekali ručak, ali i našu novu pustolovinu. Ona je započela već u 15h kada nam je moderator Mirko Gligić priredio radionicu izrada maketa.

Iznenađenje je bilo neopisivo, jer su mnogi po prvi put izrađivali makete, a najbolji su dobili i vještarstvo modelara/maketara. Kod nas izviđača uvijek je puno aktivnosti, pa smo odmah se zabavili uz sportske aktivnosti spretnosti gađanja pikada. Za KZP smo se podijelili u dvije grupe, najmlađi su se ludo i nezaboravno zabavili sa Dinom Brljevcem u natpjevavanju izviđačkim pjesmicama i pokazali svoje plesne sposobnosti uz Limbo, a starija ekipa je igrala žmire/žmurke kod spomenika, i bilo je zaista zanimljivo gledati kako se snalaze po mraku i koliko su spretni. I to je to, drugi dan uspješno realizovan, a nas očekuju nove avanture u stvaranju boljeg čovjeka!

Mrakovica - 3. dan
U traganju za zovom divljine i talenata

Iako je kiša padala skoro cijelu noć, ona nas nije omela da današnji dan ispunimo mnoštvom aktivnosti za naše male i velike skaute, pa smo tako za prvu našu radionicu „Tragovi životinja“ pozvali u goste prijedorske lovce- članove lovačkog društva „Mrakovica“ gospodina Željka Stupara i Mirsada Tulundžića. Oni su nas poučili kakvim se to poslom bave lovci i koje to divlje životinje preovladavaju u nacionalnom parku Kozara. Pokazali su nam neke tragove koje divljač ostavlja u prirodi te nam pokazali neke slike i eksponate. Razdragani i inspirisani, naši mali lovci na sreću su nastavili sa sljedećom aktivnošću.

Naša moderatorica Svetlana nam je priredila kreativnu radionu izrade suvenira koji će svojom ljepotom zasigurno krasiti prostorije našeg doma i novih prostorija Odreda izviđača „Dr. Mladen Stojanović“. Nakon ručka i zasluženog strogog odmora uz paduckanje kiše, pripremili smo se za sljedeću radionicu.
Zanimljivost koja se desila danas jeste da je 11 izviđača položilo vještarstvo osmatrača, te su u svoju izviđačku knjižicu dodali još jednu stečenu vještinu.
Radionicu „Forum teatar“ nam je pripremio naš glumac Dino, a forum teatar predstavlja radionicu glume koja pomaže riješavanju konflikata i najčešćih problema u grupama. Poučeni da se komunikacijom i na zanimljiv način riješavaju problemi, učesnici su se malo odmorili i pipremili za večeru.

Tema večerašnjeg KZP-a je bila Faktor XXL, u kojem su se naši talenti predstavili u najboljem svijetlu. Žiri u sastavu Zdrav ko Čolić, Mustafa zvani Izet Nadarević i Zeko su izabrali 6 najboljih koji će se pripremiti za finalnu noć našeg druženja. U iščekivanju sunca uvukli smo se u naše vreće i kroz smiješkanje i priču utonuli u san.

Mrakovica - 4. dan
Sunčani osmjesi izviđača u Prijedoru
Šah Mat, pobijedio/la sam !

Sunceeeee ! Ovaj divni četvrti dan našeg druženja počeli smo zanimljivom meditacijom koju je održala Asja, a nakon doručka je bio planiran izlet u Prijedor. Na zadovoljstvo mnogih, posjetili smo Kino „Kozara“ gdje smo odgledali film „THE HOBBIT : Desolation of Smaug“. I to u 3D-u ! Dok su nam Legolasove strelice letjele pored glave, smišljali smo kako da provedemo ostatak slobodnog vremena u Prijedoru. Povratak je bio zakazan u 16h, gdje su nas već čekale šahovske table spremne za dvoboje.

Radionicu upoznavanja ovog sporta/igre su nam priredili članovi udruženja šahista „Rudar“ iz Prijedora, gospodin Trivunović Tanimir i Javorić Rade. Naših 20 učesnika koji su se prijavili, pokazali su zavidne rezulate u igranju šaha, a najbolji su bili Ivanković Nikola(3. Mjesto), Edna Beganović (2. Mjesto) i Đukić Maja(1. Mjesto). Ostatak ekipe je igralo dobro poznate Zmije.

Za KZP smo im priredili jedno iznenađenje. Iako smo im najavili da ćemo se igrati igrice „Švedske karte“, KZP je odjednom prekinut i moderatori su organizovali zanimljivu potragu za blagom. Avantura se sastojala od pronalaženja skrivenih poruka koje su morali dešifrovati Germanikusom. Po završetku traženja skrivenog blaga, učesnici su se sa novim iskustvima uputili ka svojim odajama zamišljajući svoje tople vreće za spavanje.

Mrakovica - 5. Dan - Ceremonija zatvaranja
Toliko od nas za Vas - svečano zatvaranje projekta Stvaramo Bolji Svijet Creating a Better World

Zadnji programski dan je osvanuo i svi smo se polako počeli spremati za svečanu ceremoniju zatvaranja Interetničkog Zimskog Kampa, a ujedno i cijelog projekta „ Stvaramo Bolji Svijet“.Specijalna gošća, gospođa Marie Stavropulos, se prvo upoznala sa nekolicinom naših izviđača i planinki, koji su je upoznali od našem pokretu i ispričali joj šta su to sve doživjeli na ovom zimovanju. Nakon toga je usljedila i ceremonija, a gospođi Marie-i je pripala ta nezahvalna i tužna dužnost da zatvori ovogodišnji projekat.

A mi smo imali pomalo drugačiju dužnost. Da se nikada ne prestanemo družiti, da učinimo sve što je u našoj moći da se i ove godine okupimo na Boračkom jezeru i ponovo zapjevamo neku izviđačku pjesmu. Nakon ukusnog ručka, naša moderatorica Nina je pripremila kreativnu evaulaciju našeg zimovanja, gdje su učesnici imali zadatak da kroz formu Zidnih novina pokažu kako su se oni proveli na Kozari.

Zadnja noć je na pomolu i naši finalisti talent show-a XXL Factor su se počeli pripremati za svoj nastup. Pored talent show-a, zadnja noć ne bi mogla proći bez već popularnog Vrapca i zanimljivh Čuda tabora. I za kraj, ples i pjesma su nas odveli na počinak, jer već sutra ujutro pakujemo naše rance i pozdravljamo se sa ljepoticom Kozarom. Do sljedećg druženja, najveći izviđački pozdrav :